Eigen e-mail afzender adres functionaliteit stopt

Binnen Bricks Huisarts en Bricks Patiënt is het binnenkort niet meer mogelijk om een eigen e-mail afzender adres in te stellen.

Wanneer u een eigen afzender e-mailadres heeft ingesteld gaat Tetra deze binnenkort aanpassen naar het standaard “no-reply” e-mailadres van Tetra.

De aanpassingen gaan we vanaf maandag 2 april doorvoeren aan Bricks Huisarts, Bricks Patiënt en de achterliggende systemen.

Wij verzoeken u, ook als uw geen eigen afzender e-mailadres ingesteld heeft, uw praktijknaam te controleren en eventueel aan te passen in Bricks Huisarts en Bricks Patiënt.

Het controleren en aanpassen gaat als volgt:

Bricks Huisarts

  • Start Bricks Huisarts
  • Voer het commando PRAKTIJK uit
  • Controleer of de gewenste praktijk naam bij “Naam” staat
  • Pas deze eventueel en klik daarna op Opslaan

Bricks Patiënt

  • Login op de beheeromgeving
  • Kies in de navigatie onder Portaal voor Algemene instellingen
  • Kies “Ja” bij Verander de e-mail afzendernaam
  • Pas de Praktijknaam aan
  • Klik op Opslaan
  • Ga eventueel naar Content > E-mails om te controleren of bij alle e-mails de “Naam afzender” aangepast is.

Na het doorvoeren van de aanpassingen ziet uw patiënt, bij de ontvangst van een e-mail, uw praktijknaam bij de afzender in zijn e-mailprogramma. Als afzender e-mailadres ziet hij het standaard “no-reply” e-mailadres van Tetra.

Wanneer u het mogelijk wilt maken dat de patiënt per e-mail kan reageren voeg dan het e-mailadres van uw praktijk toe aan de e-mails die verzonden worden door Bricks Huisarts en Bricks Patiënt. 

In Bricks Huisarts Bricks Huisarts versie 2.4.0.118358 en hoger zijn de aanpassingen doorgevoerd.

Voor Bricks Patiënt gaan we de achterliggende systemen aanpassen, deze aanpassingen voeren we in de loop van april door. We zullen dit blog artikel aanvullen wanneer de aanpassingen doorgevoerd zijn.

Tetra heeft deze keuze gemaakt omdat het aantal voorwaarden om veel e-mails te mogen sturen strenger worden. Combineren we dit met het versturen van e-mails uit naam van uw praktijk, dan wordt daarnaast een complexe situatie voor ons, maar ook voor u als eigenaar van de domeinnaam.

Het resultaat hiervan is dat het onderhoud rond de domeinnaam steeds complexer wordt terwijl we u en uw praktijk juist willen ontzorgen.

We hopen op uw begrip voor deze stap.