Hulpvraag-functionaliteit in Bricks Huisarts (webbased)

Leestijd: ongeveer 2 minuten

Vanaf vandaag is bij alle praktijken de nieuwe functie Hulpvraag beschikbaar in de webbased versie van Bricks Huisarts. Deze functie stelt u in staat om alvast aantekeningen te maken tijdens telefoongesprekken, nog voor de identiteit van de patiënt bekend is. Bijvoorbeeld als de patiënt direct zijn verhaal begint voordat de geboortedatum bekend is.

Activering van de Hulpvraag

U kunt de Hulpvraag-functionaliteit activeren via uw persoonlijke instellingen onder de tab ‘Algemeen’. Na activering verschijnt de Hulpvraag-tab in de hoofdnavigatie van Bricks Huisarts.

Gebruik van de Hulpvraag

Na het klikken op de tab kunt u direct beginnen met het noteren van de hulpvraag. Als de patiënt zijn verhaal heeft gedaan, kunt u de patiënt opzoeken. Indien de patiënt nog niet is ingeschreven in de praktijk, kunt u deze toevoegen via de Patiënten-tab.

Mocht u op een later moment de hulpvraag willen afhandelen, parkeer deze dan als taak. Hiermee wordt de hulpvraag opgeslagen als een taak, zodat u of uw collega deze op een geschikter moment kunt oppakken.

Beschikbare acties na koppeling van de patiënt

Na het koppelen van de patiënt aan de hulpvraag, verschijnen er (afhankelijk van de rechten-instellingen) diverse actiemogelijkheden:

  • SOEP aanmaken
    Maak een contact aan. de hulpvraag wordt overgenomen in de S-regel.
  • Afspraak aanmaken
    Plan een afspraak waarbij de hulpvraag wordt overgenomen in de opmerkingen van de afspraak.
  • Recept aanmaken
    Schrijf een (herhaal)recept uit.
  • Taak aanmaken
    Maak een taak aan naar aanleiding van de hulpvraag; de hulpvraag wordt overgenomen als omschrijving.
  • Wijzig administratief
    Pas de administratieve gegevens van de patiënt aan.
  • Overig
    Kies uit andere mogelijkheden rondom de patiënt, zoals het bekijken van financiële informatie, het printen van een dossier of het aanmaken van memo’s.

Meer informatie kunt u vinden in onze handleiding.