Afspraakbevestiging wordt aangepast

Met ingang van Bricks Huisarts versie 2.2.0 wordt een afspraakbevestiging naar de patiënt met een portaal account gestuurd op het moment dat een medewerker een afspraak voor de patiënt in de agenda zet. Bij het verplaatsen van een afspraak die gemaakt is via Bricks Patiënt of door de praktijkmedewerker voor een patiënt met een portaal account krijgt de patiënt een update bij het verplaatsen, verwijderen, kopiëren/plakken of het splitsen van een afspraak.

Doordat een groot aantal praktijken hebben laten weten dat niet alle updates en bevestigingen wenselijk zijn hebben we besloten om in de komende versie van het HIS een groot deel van afspraakbevestiging functionaliteit aan te passen.

Vanaf versie 2.2.1 stuurt het HIS alleen een afspraakbevestiging bij het maken van een afspraak zodra dit is aangegeven. Bij het verplaatsen, verwijderen, kopiëren/plakken en het splitsen van een afspraak wordt er geen melding van de wijziging naar de patiënt verzonden.

Het kunnen versturen van een afspraakbevestiging kan vanaf versie 2.2.1, op veler verzoek, ook bij patiënten die geen portaal account hebben.

Mocht u een afspraak niet in Bricks Patiënt willen tonen (bijvoorbeeld bij intern overleg), dan kunt u nog steeds aangeven dat de afspraak niet getoond mag worden in het portaal (“Niet tonen in portaal (interne afspraak)”).

We verwachten versie 2.2.1 van het HIS binnen nu en één a twee maanden voor u beschikbaar te hebben als stabiele versie.

Via het nieuws in het welkomstscherm van uw HIS en ons blog houden we u op de hoogte van toekomstige versies. Op Tetra informatie kunt u teruglezen welke wijzigingen in een nieuwe versie aanwezig zijn. Deze informatie kunt u tevens bereiken door in het HIS op het informatie (“i”) icoon te klikken naast het nieuws op het welkomstscherm.

Print Friendly, PDF & Email